Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2007 22:14 - Статии и размисли за ценностната система
Автор: melsun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1005 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 12.12.2007 23:18


Напречен разрез на българския характер
http://www.izvorite.com/text/text48.htm
Една тема за размисъл

http://www.bg-history.info/?p=statia&statiaid=943

По темата от блога
http://extremyst.blog.bg/viewpost.php?id=71516

Питам се каква е днешната ценностна система,има ли я,как да възпитаваш едно дете при положение,че се разминава това,на което го учиш в къщи и това,което то вижда навън?От една страна ние като родители имаме задължение да го възпитаме така,както "трябва",но кой да възпита нашите тъй наречени "родители",тези,които би трябвало да се грижат за нас,да ни дават пример и да ни водят напред-нашите управници?И кой може да им поиска сметка?Пък ние,възпитаващите би трябвало да взимаме пример от тях!Днес се сблъсквам с мисленето на подрастващите-10-16 годишните и се плаша...Плаша се,защото те би трябвало да управляват бъдещето...Пък начинът им на мислене никак не ми харесва...Това е едно консуматорско мислене,насочено само и 
единствено към задоволяване на някакви нужди и искания...И абсолютно няма никакви наченки на общочовешко и духовно съзнание...В смисъл ние българите не се чувстваме единни като нация.Не вървим заедно...Всичко се прави абсолютно индивидуално и хаотично...Вълчо време,в което трябва да подтискаш чувствата си,за да оцеляваш...Някак не мога да приема това и разбира се не слагам всички под един знаменател...Но,боя се,че това което не одобрявам преобладава...
Имам проблеми със сина си...Може би заради това се замислям все повече по този въпрос.Когато има проблеми с децата се обвиняват на първо място родителите.Аз зная къде и кога съм допускала грешки,зная и от какво са били породени...До голяма част от това,че съм прекалено чувствителна,което също си има причина...И осъждам поведението си...Примерът е много важен,зная...Но аз го съзнавам,докато други дали успяват?

Аз лично се водя от следния прост принцип-доброто да се поощрява,лошото да се наказва.На това се опитвам да уча и децата си...Но колко лоши постъпки,така да ги нарека в тази държава се наказват?Появява се огромно противоречие...

Трябва да има нещо,което да ни води,което да е правилно,добро и всепризнато...
Такава би трябвало да се явява ценностната система в общочовешки план и в частност в българското общество...Кои са днешните ценности?Има ли ги?Много ще се радвам ако се включите с примери :)

Имам още един въпрос-за Библията.Признавам си,имаме я у нас,правила съм няколко опита да я чета,но ми е много,много трудно.Не успях.Мисля,че там бих могла да открия някои от въпросите си,но какъв е начинът за четенето й?Може 
би въпросът ми е малко глупав,но все пак това е въпросът ми:Какъв е начинът,най-добрият,за четене на Библията?

Поста ми стана малко разбъркан,май както обикновено,но някак все не мога да мисля еднопосочно,поемам в различни посоки на причините и следствията...:))


Нещо не по темата...
На вас появява ли ви се този надпис горе?

Здравей, Ася!
проблем при проверката за нови съобщения   
(обикновено си пише:нямате нови съобщения)
няма коментари за одобрение
Преглед на блога/Изход

Защото на мен,когато ми се появи всичко ми блокирва и трябва да излезна изобщо от блога,но не през изхода...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ady - Да появява ми се
13.12.2007 11:47
доста често и при мен:) Чудесен пост:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: melsun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2451515
Постинги: 1316
Коментари: 2072
Гласове: 20242
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930