Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2008 20:44 - Сакре Кьор и Монмартър - кварталът на художниците и бохемите
Автор: melsun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16681 Коментари: 20 Гласове:
1

Последна промяна: 06.05.2013 23:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image image image image image image image image image image  image image image image image image 



Базиликата Сакре Кьор се извисява бяла на най-високата естествена точка на Париж- върхът Монмартър. Пред нея се разкрива страхотна панорама към града.
Когато излезнахме продължаваше да е мрачно и да превалява. Хотелът ни се намираше съвсем близо до върха, но докато стигнеш до там се поуморяваш, защото е доста стръмно и се изкачват стълби. Обаче горе се оказа разкошно! Разходката из това малко, симпатично кварталче очарова! Влюбих се в него въпреки мрачното и непредразполагащо време. Всяко кътче беше пропито с изкуство. Едно чудесно местенце за хората бохеми. Тихо и някак различно от шумотевицата на големия град (това установих по-късно). На малко площадче художници бяха изложили картините си или ги рисуваха в момента. В малки кокетни галерийки също можеха да се разгледат красиви картини и евентуално да се закупят. На площада всеки желаещ можеше да бъде нарисуван за сравнително кратко време, за което все пак бе нужно спокойствие, търпение и определена сума. Някои биваха претворявани и в карикатурни образи, оставящи весел спомен. Симпатични бистра, brasserie, бохемски кафененца, ресторантчета, сувенирни и други магазинчета се кипреха навсякъде наоколо. Тук някога са се събирали именити хора на изкуството. Уличките пак бяха тесни, но по-къси и някак по- приветливи. В този квартал е живяла Далида. Неин паметник се издигаше пред сградата, която е обитавала. В близост се намираше и най-старото кабаре, на което се мъдри един заек, но изглеждащо сега някак невзрачно, само напомнящо за някога. Близо до него в едно дворче се отглежда и най-малката лоза. Продължавайки по павираните улички се озовахме на място, от което в далечината изникна издигащата се и някак плуваща в лека мъгла Айфелова кула. След следващ завой погледа ти изведнъж се търкулва по стръмни стълби и пропада сред гъсто разположените в ниското сгради на Париж. По едни такива стълби се слиза и се стига до известния площад Пигал и Червената мелница- Мулен руж. Имахме свободно време и решихме да похапнем. На този връх освен всичко друго се събират и доста ветрове. Поразхвърчаха се за момент чаши, чинии и покривки на съседни маси. Междувременно се стъмни, разля се топла, мека светлина от лампите, очите затанцуваха със загадъчни сенки и плуващи фигури в меланж от цветове. Куполът на Сакре Кьор изгря в дълбоко синьото тъмно небе, а ние се запътихме към хотела, потънали в мрачината на монмартърските улички. Красиво беше! Очарова ме много тази вечерна разходка! На следващата вечер се върнахме отново за малко. 
Хотелът и стаята сега ми се видяха доста по-приветливи. Тази нощ не спах добре...Утре щяхме да се разхождаме из центъра на Париж , първо с автобуса, а след това и пеша. Изобщо нямах и представа какво ще видя и изпитам още...А определено има много какво да се види в Париж. Като град се оказа, че е на първо място по посещаемост в света.

*************************************************************************

Dalida - A chaque fois j"y crois
http://www.youtube.com/watch?v=FoFEMPuW7KQ&feature=related
Dalida - Tu m"as dйclarй l"amour
http://www.youtube.com/watch?v=wx84PptMJAU&feature=related

Charles Aznavour - La Bohиme



Тагове:   Монмартър,


Гласувай:
1



1. 300diavoli - А слизала ли си под Сакре Кьор?
18.09.2008 21:59
Малцина са го правили. А там е дива Африка, почти не може да се чуе френска реч, да се види европеидна физиономия и почти не можеш да познаеш какво ти предлагат от мръсните магазинчета - зеленчук ли е, кореноплодни ли, някакви си там - африкански храни. Може би не си знаела, или не си искала да видиш това, пък и кой ще ти повярва в България, че и в "сърцето" на Париж има цигания и мръсотия?...
цитирай
2. melsun - За първи път отивах там...
18.09.2008 22:03
Но усетих и двете страни!!! Щях да спомена за това! Времето беше изключително малко, за да се потопиш навсякъде! Аз успях на задължителните места и малко около тях! Наистина ми направи впечатление, че има страшно много чернокожи! Но не съм имала вземане даване с тях! Приех ги като част от облика на Париж! А обликът е изключително контрастен!
цитирай
3. ballada - Поздравявам те,
18.09.2008 22:15
започнала си да опознаваш Париж от там където е най-истински. Щях да ти кажа още в предния пост, тези хотели са онази сравнително ефтина част от Париж която е всъщност най-скъпа, въвлича те в истинския свят, не на лукса а на бохемския Париж.

Щом искаш да се върнеш значи и ти си в мрежите :))) точно както половин свят минал преди теб от там :)

другата половина го прави винаги когато поиска,може и да е магия :)


цитирай
4. melsun - Да се върна там,
18.09.2008 22:21
но само за да бъда пак на някои места! В никакъв случай да живея там! Всъщност никъде другаде не съм искала да живея! У дома, в България си ми е добре! Имаме си прекрасна страна, само да я заобичаме повече и да се грижим за нея!

И все пак си права...има някаква магия в този град! Но аз не се врътнах на точката...каквото и да означава това!
цитирай
5. 300diavoli - Извинявай, не исках да развалям впечатлението от хубавия ти пътепис,
18.09.2008 22:30
но винаги се дразня, когато изтъкваме колко е хубаво чуждото, дори без да сме го опознали в дълбочина, а винаги оплюваме българското. Това като че ли ни стана навик...
Между другото - ако беше описала и другата страна (ако си я видяла и както бих я описала аз) постингът ти нямаше да излезе в "Избрани". Нищо лично, упрекът не е към тебе, това просто е тенденция от години, явно вече е започнала да се промъква и тук - в Интернет.
цитирай
6. melsun - :) 300diavoli
18.09.2008 22:43
Впечатленията ми наистина са по-повърхностни! Това ми е първо... да речем...излизане изобщо от България! Беше ми интересно именно да съпоставя тук и там! За това кратко време-три дни-нямаше как да опозная и другата страна, но видях малко и я усетих. Никога не съм плюла по българското!!! Просто културата ни има нужда от възход! А там се движехме изключително по задължителната програма с малки изключения! Пък и не говоря чужд език!

Не знаех, че този ми пост е турнат в "Избрани"!!! Класациите по принцип изобщо не ме интересуват! Никога не съм се появявала там или може би само в началото! Изобщо не искам да съм там!
цитирай
7. melsun - duminaviatura
18.09.2008 22:49
Блогът си е мой и пиша преди всичко за себе си! Но малко ми остава да се откажа!

"...защото има още толкова за гледане от всички страни, защото Париж е много/разно-лик."

То и аз точно това казах!!!
"А обликът е изключително контрастен!"

Но преди просто да се хвърлят думи на вятъра е добре да се прочете по-внимателно! Както и да е!
цитирай
8. diamant1965 - melsun,
18.09.2008 23:09
чета с голям интерес постингите ти, свързани с пътуването ти /и не само тях, де :)/ Успя да събудиш пътешественическия ми дух и сега има да си мечтая дълго време за пътешествия по света и у нас...Благодаря ти! Чакам продължение! Нали ще има?
цитирай
9. melsun - Благодаря ти, Диамантче! :)
18.09.2008 23:10
Чудя се честно казано дали да продължавам!
цитирай
10. diamant1965 - Ааа, не се чуди, ами ПРОДЪЛЖАВАЙ! ...
19.09.2008 00:29
Ааа, не се чуди, ами ПРОДЪЛЖАВАЙ! Кво ти пука от хорското мнение /че и от моето даже/, пиши заради себе си, нали така си започнала този блог, не се отказвай заради някого или някои!
цитирай
11. анонимен - paris
19.09.2008 02:18
Milo dete, dai volia na useshtaneto, che si dokosnala Paris, tezi , koito zloradstvat -ostavi gi samo da si mechtaiat ako mogat.Inache na edna ot snimkite ima atmosfera ot edno mnogo hubavo miasto v Triavna, kazva se"pri dobriaka"Badi zdrava i siadai da uchish chujdi ezitzi!Uspeh!
цитирай
12. sowhat - великолепни усещания
19.09.2008 09:04
си пресъздала мел, всичко е невероятно просто!
цитирай
13. rossi01 - ...
19.09.2008 20:56
Уау, благородно ти завиждам ... Винаги съм си мислела, че ако някой ден посетя Париж, ще усетя онова чувство, което ме обземаше всеки път, когато разгръщах някои от любимите ми френски класики и пред мен ще заживеят образите на тези авантюристи, бохеми, художноци ... Много искам да усетя тази атмосфера ... Благодаря за споделеното ....
цитирай
14. анонимен - Rosi
20.09.2008 01:48
Aide stiga s tova bugarsko be... I bulgarskoto i frenskoto i vsiako drugo go praviat horata mu. I kakvo mu e pohvalnoto na bulgarskoto v momenta ,ta ste zinali sreshtu avtorkata na posta ? Nishto antibulgarsko ne e kazala. Vinagi kogato niakoi razkaze neshto za druga durzava se iziaviavat niakakvi golemi patrioti ne stupvali po -daleche ot bulgarskoto chernomorie. Kolkoto poveche putuva chovek tolkova poveche se obogatiava . A tova niama nishto obshto s patriotizma.
цитирай
15. анонимен - Kalina
20.09.2008 02:03
Bi li mi dala koordinatite na tazi agencia ot koiato si tolkova dovolna? Iskam da izpratia maika mi i sestra mi na edna takava ekskurzia. Minaloto liato biah v Paris za niakolko dni na put za drugade i dushteria mi se vljubi zavinagi v tozi grad. Do tolkova che zapochna da uchi frenski , sled kato do mianlata gofina 3 godini beshe uchila ispanski :)
цитирай
16. melsun - Диамантче :)
20.09.2008 15:10
Ще продължа дори и само заради теб! :) Не се отказвам лесно! А пък и ми хареса да си пописвам! И ти желая от сърце да отидеш и ти! Заслужава си! И аз искам пак, за да отида на местата на които не успях, да се върна на тези, които ме очароваха най-много и по възможност да видя и усетя и другата страна...Защото медалът винаги има две страни...
цитирай
17. melsun - :)
20.09.2008 15:23
@ 12. анонимен - Доста ми е трудно да пресъздам усещането си...Някой би казал "град като град", но за мен това бе един по особен град. При Добряка...звучи добре! :) И благодаря! За езиците...нещо не ми се удават пустите му езици...то не ми се е и налагало досега...А някога в училище учих френски...че даже имах и шест...

@ Соуче- усещането наистина беше невероятно!

@ rossi01, ако си бохем по душа, задължително трябва да отидеш! Пожелавам ти го от сърце!:)

@15. анонимен - Rosi на мен това ми е първо по-сериозно излизане от България. Обичам страната си! Вярно е, че нея я правят хората...Ако не ни харесва, значи причината си е в нас и системата бих добавила...по-скоро липсата на такава...

@16. анонимен - Kalina - Бих, разбира се! Само сега някой да не ме обвини, че правя реклама. Това не е реклама, просто съм доволна и изказвам благодарност...и споделям...Руал травел. Майка ми и сестра ми бяха със същата агенция миналата година на екскурзия в Италия и останаха много доволни, затова ги потърсиха пак!
цитирай
18. анонимен - Emi
25.09.2008 14:30
Да и аз на 60 години за първи път посетих Париж,
Всичко казано до тук е вярно.Космополитен град и мен ме дразнеха циганите и черните,но....историята на Европа пък и на света е събрана там.Изправена пред Нотр Дам очаквах всеки момент да видя Гърбушко,във Версай краля Слънце притенциозно да маха бяла кърпичка.Иаз не бих живяла там,но бих посетила още веднъж Париж,ако имам възможност.
цитирай
19. анонимен - Paris
10.05.2009 14:39
Ние с жена ми също посетихме Париж, впечатленията ни са същите. В метрото на Париж в централната зона деп.75 се мотаят клошари, носи се смрад, от тях. Чернокожи се опитват да плашат закъсняли минувачи.Контраста е голям. Айфеловата кула е прекрасна през нощта. Свети цялата, от време на време се включват блиц светлини и лазерен лъч от върха, увеселителни кораби минават по река Сена. Сервитьорите в бистрата по бул.Lafayette не са от най любезните. По улицата може да видите как някой клошар се излежава на тротоара както вие на канапето в къщи. Внимавайте да не стъпите върху човешки фекалий по улиците.
цитирай
20. анонимен - Sacre coeur
24.06.2009 13:54
Присъствах на меса в Sacre coeur. Бях поразен. Невероятни звуци и гласове. Ако имате възможност не пропускайте това.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: melsun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2446384
Постинги: 1316
Коментари: 2072
Гласове: 20241
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031