Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2009 22:59 - Живот и музика
Автор: melsun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4293 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 23.05.2009 21:41


Живот и музика
(прехвърлено от едно друго любимо местенце...необработено)
доста клипчета не се отварят вече, но ще си ги подменя...

Покрай всяка приятелка и всяко гадже  съм се запознавала по-отблизо с някой състав или изпълнител! :)
Но ще започна съвсем отначало...от детските ми години... Вторият ми баща непрекъснато свиреше на китара. Помежду скандалите с майка ми, цигарения дим, алкохолните запивания и сбирки, китарата присъстваше неотлъчно...Той беше така да се каже душата на компанията...Най-често пееше и свиреше песни на Бийтълс и Висоцки...Отраснала съм с Бийтълс...Звукът от струните на китарата ме пренасяше някъде другаде...на по-спокойно място...далеч...Оставях се на усещането, което ме завладяваше...

The Beatles - Girl
http://www.youtube.com/watch?v=kYl0iMSlMQg

The Beatles - Michelle
http://www.youtube.com/watch?v=iBwGmOex ... re=related

The Beatles - HELTER SKELTER
http://www.youtube.com/watch?v=OM9KRpEk ... re=related

***************************************************************************************************
1984 г....първо по-сериозно гадже...трепети, първа целувка...започват събирания на компании по тавани и мазета...Първо гости у гаджето...само гости ...направи ми сметана с ягоди...хапвахме сладко, сладко и си говорехме развълнувани от обзелите ни чувства...Всичко това на фона на POLICE

The Police - Walking on the Moon
www.youtube.com/watch

The Police - Don"t Stand So Close To Me
www.youtube.com/watch

Wrapped around your finger
www.youtube.com/watch

***************************************************************************************************

Moonlight Shadow Live Belgium Mike Oldfield


И Анита като мъничка
Anita Hegerland - Mitt sommarlov
www.youtube.com/watch

Anita Hegerland - Trollkarlen Lurifix
www.youtube.com/watch

Като бях малка истински й се възхищавах,като същевременно ми беше много чудно как такова малко момиче може така да пее и да стане толкова известно...


Ето песента,с която съм я запомнила
"Аlbertino"
http://www.data.bg/f.php?fid=3202794

Ееййй къде се върнах...За първи път я чух,когато бяхме на гости в една далечна братовчедка на втория ми баща...Живееше на Попа... Заедно с нейната дъщеря -много приятна,усмихната и мила какичка,я гледахме по телевизията...Спомням си,че беше много уютно в тях...Също така си спомням и невероятния качамак,с който ни гостиха-...Много беше вкусен...с пръжки и сиренце...Гледай едно име къде ме върна! Обаче наистина този качамак още го помня...по-вкусен не съм яла!

****************************************************************************************************

При мен дадена песен е свързана с някакъв определен момент от живота ми...И винаги,когато я чуя се пренасям там... Обичам музиката...винаги съм я обичала и съм я преживявала заедно с другото чувство,което я е съпътствало точно в даден момент...Музиката...музиката за мен е магия!  Музиката е моят живот!

****************************************************************************************************

Сватбеният ни блус!
Не беше планувано...така се получи...

Marillion - Kayleigh


Обожавам тази песен! Свързана е с най-прекрасния период от живота ми и с най-любимият ми човек! Млади, влюбени и много, много щастливи! Прегърнали цялото щастие на земята в ръцете си... близо до сърцето си!

******************************************************************************************************
Първото ми истинско опиянение от музиката на Cafe del mar

Връщахме се от една разкошна салса-екскурзия. Пътувахме с рейса вечерта, някъде по пътя за София. Наситени с емоции, сладко уморени от танци, срещи, красиви пейзажи и приятно настроение.
Отпуснати удобно в седалките, доволно подремващи в приглушената светлина на автобуса. Някой смени диска. В сумрака се понесе приятна мелодия. Заслушах се! Звучеше ми тъй близка, а същевременно непозната. Докосваща и плуваща, разливаща се като дим сред сенките...Сладостна и чувствена, отпускаща и релаксираща...попиваща, превземаща и толкова опиваща като чувствен полъх от нежен парфюм и мирис на морски вълни.
-Коя е тази мелодия?- попитах момчето, което седеше до мен.
-Cafe del mar-vol 9-сигурно и уверено ме насочи в тъмното- Харесва ли ти?
-О, да! Страшно много!
-Искаш ли да ти го запиша? Имам диска!
-Наистина ли? О, да!! Много ще ти бъда благодарна!
И два дена след това го имах! Държах диска в ръцете си, грижливо прибран в кутийка и красиво надписан. За мен! Този жест ме стопли наистина, горещо ме усмихна. Ще го помня винаги! Винаги, когато звуците нежно ме поемат в своята прегръдка.Това бе един безценен миг за мен, безценен дар! Само името не помня! Трудно запомням имена. Но пред погледа ми е неговата дълга кестенява коса, вързана на опашка, топлите, добри очи и усещането за сигурните ръце, водещи ме с уверени стъпки в танца. Един приятел :)

п.п.Сега като се замислих, като че ли се казваше Калин...
Вече имам всичките албуми и с огромно удоволствие си ги слушам!

Cafe del mar vol.9 - Jo Mandji - Beyond The Sunset


***************************************************************************************************
Крис Риа...първото заслушване и случката...

Chris Rea-The Road to Hell


1989г. някъде август, септември...не си спомням точно. Любо вече една година в казармата. Аз свободна, но не съвсем. Влюбена до ушите...Решавам една вечер да спя в леля ми, пък това не съм го правила от малка. Чичо ми цяла вечер пускаше изключително приятна музика, която ми направи впечатление и тогава разбрах, че това е Крис Риа. Впечатли ме музиката и неговият топъл, въздействащ глас. Чак скоро установих, че чичо ми бил голям ценител на музиката...Понеже не сме чак толкова близки...Та той с години си бил събирал оригинални дискове. Но тогава записа на Крис Риа беше на касетка.
Та лягам си аз и по едно време, както сладко, сладко си спя, чувам глас:
-Асяяяя...Асяяяя...събуди се! Асяяяя...
В просъница не мога да разбера какво става точно. Взе да ми се изяснява, а над мен леля ми :
-Ася...стани! Едно момче те търси!
А аз не знаейки на кой свят съм:
-Какво момче, бе?!?!?
-Ами незнам! Отвън е...чака пред вратата!
Ставам аз...Навън тъмница...3 часа през нощта!!! Обличам се набързо и излизам. И какво да видя? Той...Любо...седи там в тъмното.
-Ти какво правиш тука, бе?!?!?
-Ами търся те!
Избягал от казармата, дошъл си до София, търсил ме у нас-не ме намерил...Търсил ме при баба ми, тя му казала къде съм. И нямал време за чакане...издири ме, намери ме и си ме взе...  Нищо, че вдигна всички на ура!  Ееехххх, любов...

п.п. Чичо ми почина тази година февруари...Качвайки се в колата на път за погребението по радиото пуснаха тази песен на Крис Риа...Застинах...

***************************************************************************************************

1986 г. мисля...Злополучният стадион "Дружба", бивша ледена пързалка, превърнала се в открита дискотека през лятото...Там с приятели си танциме, а гаджето ми(тогавашното) се настройва да влиза в казармата наесен. Малко тегаво чувство се зараждаше у двамата...Вече бях изпратила миналата есен едно гадже войник, ама на тези години кой ти ще седи да го чака...И какво...нахендрих се пак на такъв...
Танцуваме там, въртят ни се всякакви шашави, объркани мисли в главата и в един момент прозвучава тази песен:
In The Army Now на Status Quo


Тогава все още не знаех, че ми предстои и трето изпращане на войник...този път със съвсем различен край...завършил с женитба...

Та тази песен като я чуя, само за тези изпращания си спомням...
А днешните мили момичета няма да узнаят какво е това...
И момчетата разбира се!
Но сега пък причината за тези раздели е чужбина...

****************************************************************************************************

Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me-U2



1995 година...тогава започнах сегашната си работа...Салончето ми беше току-що отворено, неразработено, работех все още по цял ден, имах достатъчно свободно време, което уплътнявах с четене на книги (сега това е абсурдно). Четях книги и слушах радио...Точно тогава се бях потопила в "То"-двата тома от романа на Стивън Кинг, а по радиото не зная защо нон-стоп пускаха Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me на U2. Та тази песен я свързвам винаги не с филма "Батман", а с "То" и слушайки я изникват в съзнанието ми различни моменти от книгата...

***************************************************************************************************
Ebony and Ivory - Paul McCartney and Stevie Wonder

Тогава...в леля ми...новости...музика и филми на видео...видео касетите Бетамакс, телевизорът "Sharp" от Кореком...Обичах да оставам самичка вкъщи...Въртях касетите с музика нон-стоп...гледах и попивах всичко с интерес...Тази песен е една от първите, които гледах...Запечатала е спомена през времето...Все около онзи апартамент...Ту там живеех, ту не...Всъщност живеех на три места едновременно...Объркано време, объркани хора...а просто може би посвоему цветни...Цветност, забъркана от нюансите на тогавашните години...Желание за свобода...налагана сдържаност и прикритост...Срам, чувство за вина...Фалшиви усмивки...понякога сълзи...Истински чувства...Зеленото дърво пред прозореца...странно успокояващо ме (интересно, доста често си спомням за него...и го виждам в спомените си)...и музика...Затишие...говор...понякога крясъци...мирис на печен тиквеник и камфоров спирт...Бушуваща сдържаност...Хармония в самотата...И въпреки всичко...тихо спокойствие...Години без цифри...години безброй...

Една песен може да върне толкова много спомени...парченца от пъзела, наречен "Моят живот"...

Всъщност, връщайки се назад, осъзнавам колко съм богата сега...със своето семейство...с децата си, с нашата любов, с борбата през годините, с трудностите, с постигнато, с непостигнатото...с всичко, което сме...и не сме...

Stevie Wonder - You are the sunshine of my life

**************************************************************************************************
The Look - Roxette
www.youtube.com/watch

Тази песен ме връща в годините, когато всички момчета и момичета от квартала се събирахме на едно място, което не си спомням кой и по какъв повод беше нарекъл "Инферното". 87-ма, 88-ма, 89-та година.Сестра ми по това време замина за Дания, Roxette беше любимата й група...пращаше ми оттам в писмата снимки както на тях, така и на други мои любими групи и изпълнители(предимно на Фил Колинс и Дженезис).Та в "Инферното" се събирахме момчета и момичета с най-различни вкусове и на различни възрасти. Слушаше се всякаква музика...Всичко! От метъл до сръбско! Хубави години бяха, ейййй! Там се запознахме и "тръгнахме" с Любо...мъж ми!  Един приятел си беше записал тази песен на Roxette върху двете страни на една аудио касета и отвреме-навреме си я пускаше...Една след друга, една след друга, една след друга...звучеше The Look на Roxette, докато някой наоколо не откачеше и не го накараше да я спре!

***************************************************************************************************


Тааа...животът е музика :))
Някой ден може и да продължа...

Често се губя сред музиката...Понякога имам нужда да се завръщам...





Тагове:   музика,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. edinman - Последната песен
21.05.2009 23:12
Последната песен ми напомня Новата !...1990-Боровец,вилно селище Малина ,сняг,младост и много много emotions.....
цитирай
2. melsun - :)
21.05.2009 23:54
Много обичам с музиката да стопявам годините и да слаломирам през времето...Това "слаломирам" ми дойде сигурно заради Боровец, който спомена :)))))))

Отмъкнах си от при теб този линк
http://www.maria-daines.com/
Супер е!! Страшно ми хареса!!
цитирай
3. edinman - халал да ти е :)
22.05.2009 00:28
И на мен ми хреса много.
цитирай
4. melsun - Лелееее...
22.05.2009 00:39
ама наистина страшно ми хареса!!! Още слушам!!!
Поздрав за човека, който го пусна!!
цитирай
5. morrt - Музиката
22.05.2009 09:27
Добре дошла в моя свят. :)
цитирай
6. melsun - :))
22.05.2009 09:41
Добре дошъл в моя свят! :)
Но ти вече знаеш!
Ретро радио (и всички вие, с които се запознах посредством него), а така също и салсата (латино музиката) отпушиха тази мания! :))) И сега не моа са сОпра :))))) Не, че нещо успявам да запомня, но поне слушам с кеф!!!:))))

Кога пък се регистрира и ти тук? :)
цитирай
7. morrt - Ами, май преди няколко месеца. З...
22.05.2009 10:14
Ами, май преди няколко месеца. Заради edinman, че беше разрешил само регистрирани коментари.
А иначе отдавна попрочитам сва-нва...
цитирай
8. morrt - P.S.
22.05.2009 10:20
Ти погледна ли линка, дето ти пуснах във форума?
За всеки случай, ето ти го и тук:
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=279830

Каката много радва, наистина. Бях се затъжил за нещо ново(за мен), което да ми звучи като познатото и обичано старо, но да не е баш...
Браво на edinman!
цитирай
9. melsun - :)
22.05.2009 10:36
Този линк и аз си го намерих още снощи :)
А онзи друг го беше пуснал при edinman ;) Дойде ми много добре! :)
цитирай
10. анонимен - qfVpbgKlNApsdgWexw
25.05.2011 00:39
I'm impressed! You've managed the almost impsosible.
цитирай
11. анонимен - japZQGXp
25.05.2011 02:06
That's a mold-breaker. Great tihnknig!
цитирай
12. анонимен - NAVhjxUVNuDz
25.05.2011 14:48
fGasSd <a href="http://jznuwqlshazw.com/">jznuwqlshazw</a>
цитирай
13. анонимен - CPufuTGCFkM
25.05.2011 15:46
x23SQB <a href="http://lpbqfzyptcch.com/">lpbqfzyptcch</a>
цитирай
14. анонимен - IVpsSuBT
25.05.2011 17:25
Haha. I woke up down today. YouВ’ve cehreed me up!
цитирай
15. анонимен - Sbgbycusbh
25.05.2011 19:58
aXeUBW , [url=http://zizzlrutmysv.com/]zizzlrutmysv[/url], [link=http://tuppactmknpg.com/]tuppactmknpg[/link], http://koegbgxkutff.com/
цитирай
16. анонимен - iUyAGeqoVMoliHbxI
25.05.2011 20:18
Hhufyu , [url=http://javspaqfwfxp.com/]javspaqfwfxp[/url], [link=http://bedbmrfrtwym.com/]bedbmrfrtwym[/link], http://lyvwutkiznzz.com/
цитирай
17. анонимен - zUPmsrZTA
25.05.2011 21:50
It was dark when I woke. This is a ray of snusihne.
цитирай
18. анонимен - vGdohbTlpm
26.05.2011 13:52
rDRuyO <a href="http://pqlibvhewalo.com/">pqlibvhewalo</a>
цитирай
19. анонимен - EDrnsXPrHxSwUIbHYkF
26.05.2011 19:59
usc4C1 , [url=http://lnflpcdwfidg.com/]lnflpcdwfidg[/url], [link=http://ukfhkzezwwsm.com/]ukfhkzezwwsm[/link], http://auycdheqcbyl.com/
цитирай
20. анонимен - OOJpFIIIwmJdmkL
28.05.2011 16:53
ePaMPX <a href="http://veanuzjnkcjs.com/">veanuzjnkcjs</a>
цитирай
21. анонимен - PWZjXLsXpuwjVvl
28.05.2011 17:08
Q0LjkE <a href="http://saqsebqhigzw.com/">saqsebqhigzw</a>
цитирай
22. анонимен - lRXhqUCZBUe
28.05.2011 19:02
P5NHBo <a href="http://yrxadellthwp.com/">yrxadellthwp</a>
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: melsun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2451110
Постинги: 1316
Коментари: 2072
Гласове: 20242
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930